صفحه اصلی   |   اخبار    |   امتحانات    |   آموزش    |   گالری تصاویر    |   معرفی کارکنان    |   تماس با ما    |   درباره ما    |   جستجو    |      
یکشنبه 25 آذر 1397 - 08 ربیع الثانی 1440 - Sun 16 December 2018   ساعت ورود:   14:56:42
  پیوند مهم
مدرسه کوشا در جشنواره وب ایران

  آرشیو سوالات

 اول دبیرستان دوره اول (هفتم)
 دوم دبیرستان دوره اول (هشتم)
 سوم دبیرستان دوره اول (نهم)
 دوم علوم تجربی دوره دوم
 دوم ریاضی فیزیک دوره دوم
 سوم علوم تجربی دوره دوم
  سوم ریاضی فیزیک دوره دوم


  موضوعات

 اخبار مدرسه
 اطلا عیه
 پیام های آسمانی
 ریاضی
 علمی
 کار وفن آوری
 ورزشی
 فرهنگی و هنری
 تاریخ وجغرافي
 بازي و سرگرمي
 روان شناسی
 مناسبتها
 مطالب جالب
 ادبیات
 انجمن
 پزشكي و سلامت
 تکنولوژی
 زبان انگليسي
 اجتماعی
 شورای دانش آموزی

  روز تولد
تولدت مبارک

علی محمد بیگلری

روز تولد: 29 آذر

احمد رضا پور کریمی

روز تولد: 29 آذر

سعید ناطق

روز تولد: 2 دي



  رتبه سایت
 

  اوقات شرعي
 

  دانشنامه سوره ها
  سوره قرآن

  مراجع تقلید
 
















دريافت کد لوگوي سايت 
مراجع معظم تقليد

  لینک ها
 
  لارستان کهن-سایت کامجو
 
  مدرسه راهنمايي نمونه شهيد فراست
 
  مدرسه راهنمایی استاد جعفری
 
  وبلاگ علوم تجربی (آقای پرهیزی)
 
  انچمن مدارس ومعلمان
 
  پورشه از تعدیل کننده‌ی مغناطیسی در درب خودروها استفاده می‌کند
زمان انتشار: 22 مرداد 1396 - 10:56:49       موضوع: تکنولوژی

پورشه از تعدیل کننده‌ی مغناطیسی در درب خودروها استفاده می‌کند

پورشه از تعدیل کننده‌ی مغناطیسی در درب خودروها استفاده می‌کند


پورشه از تعدیل کننده‌ی مغناطیسی در درب خودروها استفاده می‌کند

پورشه در مدل جدید پانامرا از تعدیل کننده‌های مغناطیسی در داخل درب‌ها استفاده خواهد کرد. 

پورشه پانامرا به صورت استاندارد مجهز به مکانیزم هیدرولیکی برای درهای خود است. با وجود این مکانیزم در صورتی که درب خودرو را در هر جایی رها کنید، در همان جا ثابت باقی خواهد ماند. این سیستم جایگزین مکانیزم سنتی لولا و ضامن است، چون مکانیزم سنتی در صورت وجود باد و یا قرار داشتن خودرو در شیب نمی‌تواند درها را در جای خود ثابت نگه دارد. این سیستم غیر فعال عملکرد بسیار خوب و مناسبی دارد، با این حال هنگام بستن درب‌ها به کمی نیروی بیشتر برای حرکت دادن آنها نیاز است. حال برای حل این مورد چه کار می‌توان کرد؟ قرار دادن تعدیل کننده‌ی مغناطیسی (Magnetic damper) در داخل هر کدام از درب‌ها، راهکاری است که پورشه در نظر گرفته است.

وجود این مورد در هنگام تست و آزمایش پورشه پانامرا مدل ۲۰۱۷ مشخص شد. در هنگامی که با مدیر پروژه‌ی پانامرا گرنوت دولنر صحبت می‌کردیم به شوخی این ایده را با وی در میان گذاشتیم اما و صادقانه اشاره کرد که پورشه به دنبال قرار دادن سیستم مشابهی در خودرو است. شاید به نظر شما وجود چنین مکانیزمی چندان ضروری نباشد اما باید آن را به حساب اضافه کاری مهندسی آلمانی‌ها گذاشت که طرفداران زیادی نیز دارد. روش آن‌ها این است که با دیدن مشکل، دانش خود را استفاده کرده و آن را حل می‌کنند.

این تعدیل کننده‌ها یا اصطلاحا ضربه گیرها می‌توانند از نوع الکترومغناطیسی باشند. البته نمی‌توان عملکرد آن‌ها را با ضربهگیرهای الکترومغناطیسی که در کمک فنرهای جدید خودروها استفاده می‌شوند و نام‌هایی مانند MagneRide و Magnetic Ride Control دارند یکسان دانست. آن کمک فنرها از مایع مکنتیکی و الکترومغناطیس برای تنظیم میزان مقاومت فنر استفاده می‌کنند. با تغییر دادن میزان جریان ورودی شما می‌توانید میزان بازی و مقاومت این نوع کمک فنرها را نیز تغییر دهید. اما برای مکانیزم موجود در درب خودرو شما می توانید استفاده از مایع مگنتیک را کنار بگذارید چون نیازی به تنظیم کردن میزان مقاومت در وجود ندارد. این سامانه به راحتی می تواند خاموش و روشن شود تا تعیین کنیم که آیا در را در جای خود نگه دارد یا نه. در کنار این مکانیزم می‌توان از تعدیل کننده‌های هیدورلیکی نیز استفاده کرد تا حرکت در نیز به نرمی صورت گیرد. این مکانیزم هیچ تاثیری بر روی بهبود عملکرد خودرو بر روی جاده ندارد.

البته همچنان سختی‌هایی در خصوص قرار دادن این سامانه در درب‌های خودرو وجود دارد، برای مثال در این سامانه به یک منطق کنترلی نیز نیاز است تا سیستم بتواند متوجه شود سرنشینان چه زمانی قصد باز یا بسته کردن در را دارند تا در را برای حرکت آزاد بگذارد. این مورد می تواند با استفاده از فشردن یا رها کردن یک کلید حل شود یا برای مثال در خودرو می تواند به حسگری مجهز شود که اعمال فشار روی در را تشخیص داده و به در اجازه‌ی حرکت بدهد. تصور می‌شود که جاسازی این مکانیزم در داخل در نیز کمی مساله ساز باشد. همچنین وزن اضافه ای که چنین مکانیزمی به همراه دارد باعث می‌شود که استفاده از آن تنها در مدل‌های کاین و پانامرا توجیه داشته باشد و در خودروهای اسپرتی چون ۹۱۱ و ۷۱۸ شاهد استفاده از آن نباشیم، البته به نظر می‌رسد که پورشه به دنبال یافتن راهی برای استفاده از این سیستم در تمامی محصولات خود است که باعث خوشحالی خریداران خواهد شد.





نظرات
هیچ نظری درباره این مطلب تا کنون به ثبت نرسیده است.

فرم ارسال نظر

نام (اختیاری)

پست الکترونیک (اختیاری)

آدرس وب سایت یا وبلاگ (اختیاری)

http://

نظر شما

لطفا کد امنیتی را وارد کنید:



  پیوند مهم
شماره پیامک

  ورود
نام کاربری:
رمز عبور:



  آمار سایت
 

  مجوز لگو دیجیتال
 

  نماد اعتماد الکترونیکی
 

  تقویم مناسبتی
 

  پشتیبانی آنلاین چت یاهو مسنجر
 

sc.koosha@yahoo.com

آیدی یاهو مسنجر مدرسه را ادد کنید و با مدیر مدرسه در ارتباط باشید...
 

  ورود به انجمن گفتگو
 

  سخنی از بهشت
 

  موبایل اسلامی
 

  دیکشنری آنلاین
 

  پیوندها
 

طراح :            
    شرکت گذرگاه وارثان لارستان‬
        استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است